שרשרת המזון מתקצרת

    דוד קורצווייל No Comments on שרשרת המזון מתקצרת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקצר את שרשרת השיווק להגעת הבשר מהיצרן לצרכן על ידי ביטול את הבדיקה הנוספת לבשר קפוא מיובא בהתאם לנוהל העולמי.

    שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, חתם על התיקון לתקנות מחלות בעלי חיים לפיו, בשר קפוא שיובא לישראל בהתאם לחוק ומועבר ליעדו מבית קירור מאושר על ידי השירותים הווטרינריים במשרד, כשהוא ארוז באריזתו המקורית, אינו טעון בדיקת משנה. התיקון מקצר את שרשרת השיווק להגעת הבשר מהיצרן לצרכן. השינוי יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות ואינו מבטל את בדיקות המשנה בכללותן, אלא רק את בדיקות המשנה לבשר קפוא שיובא כדין לישראל.

    כיום נבדקים עופות, בשר, דגים ומוצריהם המיוצרים בישראל בשער המפעל טרם יציאתו לשיווק, זאת בנוסף לפיקוח וטרינרי לכל אורך הליך הגידול והשחיטה. תהליך הבדיקה בכניסה לרשות מקומית מאריך את שרשרת האספקה לצרכן וכל המתנה לבדיקה (נוספת) גורמת למוצרים לעמוד שעות ארוכות בדרך לנקודות השיווק. בנוסף, פתיחת הדלתות של משאית הקירור מעלות את הטמפרטורה, ובכך פוגעת בשרשרת הקירור ועשויה לגרום לזיהום משנה מיותר ולהוריד את בטיחות ואיכות הבשר.

    בשר המיובא מחו"ל מגיע לישראל רק ממדינות שנבדקו ואושרו על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, נבדק בבית המטבחיים בחו"ל ונדבק שוב עם הגיעו לנמל בישראל, ופעם שלישית עם יציאתו מבית הקירור המאושר טרם שיווקו. ישראל מייבאת מדי שנה כ- 70,000 טון בשר בקר וצאן, בעיקר ממדינות בדרום אמריקה ואירופה.



    0 תגובות